Förordning (2003:769) med instruktion för Nämnden för elektronisk förvaltning. Författningen har upphävts genom: SFS 2005:866
Utfärdad:
Ikraftträdandedatum:
Upphävd:
Källa: Regeringskansliets rättsdatabaser m.fl.
SFS nr: 2003:769
Departement: Finansdepartementet F
Länk: Länk till register
2003:769
Departement/myndighet:
Finansdepartementet F
Utfärdad:
2003-11-13
Upphävd:
2006-01-01
Författningen har upphävts genom:
SFS
2005:866
Ändringsregister:
SFSR (Regeringskansliet)
Källa:
Fulltext (Regeringskansliet)
1. besluta om de standarder eller liknande krav som skall vara gemensamma för det elektroniska informationsutbytet för myndigheter under regeringen,
2. bistå med information och utarbeta riktlinjer, samt
3. verka för att det på informationsteknikmarknaden tillhandahålls tjänster och produkter till stöd för elektroniskt informationsutbyte.
Sammansättning
2 § Nämnden består av högst 15 personer. En av ledamöterna är ordförande.Organisation
3 § Statskontoret svarar för kanslistöd åt nämnden. Nämnden utser i samråd med Statskontoret ansvarig för kansliet.Verksförordningens tillämpning
4 § Följande bestämmelser i verksförordningen (1995:1322) skall tillämpas på nämnden 18 § om myndighetens organisation,26 § om ärendenas handläggning,
27 och 28 §§ om myndighetens föreskrifter,
29 § om inhämtande av uppgifter m.m.,
30 § om ärendeförteckning, och 31 § om myndighetens beslut.5 § Nämnden har det ansvar för verksamheten och de uppgifter som anges i 6, 7, 9 och 11 §§ verksförordningen (1995:1322).