SFS 2022:500 Lag om ändring i varumärkeslagen (2010:1877)
Källa Regeringskansliets rättsdatabaser m.fl.
1
1 2 3 4 5 6
7 8 9 0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
0
Svensk f�rfattningssamling
Lag
om �ndring i varum�rkeslagen (2010:1877)
Utf�rdad den 19 maj 2022
Enligt riksdagens beslut1 f�reskrivs att 9 kap. 4 � varum�rkeslagen (2010:1877)
ska ha f�ljande lydelse.
9 kap.
4 � Den som p� grund av 1 � andra stycket 25 har f�relagts att enligt
f�rsta stycket samma paragraf l�mna information, har r�tt till sk�lig ers�tt-
ning f�r kostnader och besv�r. Ers�ttningen ska betalas av den som har
framst�llt yrkandet om informationsf�rel�ggande.
Den som tillhandah�ller en elektronisk kommunikationstj�nst och som till
f�ljd av ett informationsf�rel�ggande har l�mnat ut information som avses i
9 kap. 31 � lagen (2022:482) om elektronisk kommunikation ska s�nda en
skriftlig underr�ttelse om detta till den som uppgifterna g�ller tidigast efter
en m�nad och senast efter tre m�nader fr�n det att informationen l�mnades
ut. Kostnaden f�r underr�ttelsen ers�tts enligt f�rsta stycket.
Denna lag tr�der i kraft den 3 juni 2022.
P� regeringens v�gnar
MORGAN JOHANSSON
Anders Olin
(Justitiedepartementet)
1 Prop. 2021/22:136, bet. 2021/22:TU17, rskr. 2021/22:302.
SFS
2022:500
Publicerad
den
26 maj 2022