SFS 2011:591 Lag om ändring i marknadsföringslagen (2008:486)
Källa Regeringskansliets rättsdatabaser m.fl.
1
Svensk f�rfattningssamling
Lag
om �ndring i marknadsf�ringslagen (2008:486);
utf�rdad den 26 maj 2011.
Enligt riksdagens beslut
1 f�reskrivs2 att det i marknadsf�ringslagen
(2008:486) ska inf�ras en ny paragraf, 20 a �, av f�ljande lydelse.
20 a �
Vid marknadsf�ring av informationssamh�llets tj�nster med elek-
tronisk post f�r mottagaren inte uppmanas att bes�ka webbplatser vars mark-
nadsf�ring strider mot 9 � eller 10 � tredje stycket.
Denna lag tr�der i kraft den 1 juli 2011.
P� regeringens v�gnar
BIRGITTA OHLSSON
Linda Utterberg
(Justitiedepartementet)
1 Prop. 2010/11:115, bet. 2010/11:TU20, rskr. 2010/11:256.
2 Jfr Europaparlamentets och r�dets direktiv 2002/58/EG av den 12 juli 2002 om be-
handling av personuppgifter och integritetsskydd inom sektorn f�r elektronisk kom-
munikation (direktiv om integritet och elektronisk kommunikation) (EGT L 201,
31.7.2002, s. 37, Celex 32002L0058), senast �ndrat genom Europaparlamentets och
r�dets direktiv 2009/136/EG (EUT L 337, 18.12.2009, s. 11, Celex 32009L0136).
SFS 2011:591
Utkom fr�n trycket
den 10 juni 2011
Thomson Reuters Professional AB, tel. 08-587 671 00
Edita V�stra Aros, V�ster�s 2011